Forum www.streetracingpoznan.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Regulamin Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
Raceboy
Administrator


Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 47 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 23:38, 25 Maj 2009 Powrót do góry

REGULAMIN

ORGANIZATOR

Organizatorem imprezy jest Automobilklub Wielkopolski z siedzibą przy ul. Towarowej 35/37 w Poznaniu.

MIEJSCE I TERMIN

Impreza odbędzie się na terenie „Toru Poznań” ul. Wyścigowa w Przeźmierowie w dniach:

1: 15/05/2010
2: 13/06/2010
3: 24/07/2010
4: 11/09/2010
5: 24/10/2010

CEL IMPREZY

Celem imprezy jest podnoszenie umiejętności i doskonalenie techniki jazdy samochodem oraz popularyzowanie sportów samochodowych.

NAZWA IMPREZY

Z ulicy na tor – przejazdy równoległe na dystansie 400 metrów.

UCZESTNICY I POJAZDY DOPUSZCZONE DO UDZIAŁU W IMPREZIE

Uczestnikiem imprezy może być każdy, kto posiada aktualne prawo jazdy i samochód osobowy oraz inny pojazd samochodowy w rozumieniu Prawa o Ruchu Drogowym, posiadający ważne dokumenty uprawniające do poruszania się po drogach publicznych RP i spełniające wymogi niniejszego regulaminu. W przypadku uczestnictwa pojazdem nie będącym własnością startującego w imprezie, wymagane jest przedstawienie oświadczenia, na którym właściciel pojazdu wyraża zgodę na jego udział w imprezie „Z ulicy na tor”.

OBOWIĄZKI STARTUJĄCYCH

1. Przez podpisanie zgłoszenia startujący zobowiązuje się do całkowitego podporządkowania przepisom regulaminu oraz poleceniom i instrukcjom wydanym przez kierownictwo imprezy zarówno poprzez komunikaty jak i inne formy przekazu.

2. Pod rygorem niedopuszczenia do startu lub wykluczenia startujący zobowiązany jest do:

- dokładnego wypełnienia i podpisania zgłoszenia udziału w imprezie (wszystkie rubryki)

- posiadać obowiązkowe OC

- wniesienia opłaty wpisowego,

- obecności na odprawie uczestników (8-9.30) i zgłoszenia się do BK (badanie kontrolne) w parku maszyn do godz. 10,

- umieszczenie numerów startowych - prawy bok i tył auta.

- jazdy w zapiętych pasach bezpieczeństwa i kasku ochronnym podczas odbywania prób;

- sportowego zachowania się podczas trwania imprezy

ZGŁOSZENIA

Zgłoszenia będą przyjmowane poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej imprezy w dziale "zapisy" od około miesiąca przed dniem imprezy do 48 godzin poprzedzających dzień imprezy oraz w dniu imprezy do godziny 8:30 na bramce wjazdowej toru Poznań. Oryginał zgłoszenia musi być podpisany i złożony w biurze imprezy.

Przez fakt podpisania uczestnik przyjmuje do wiadomości, że startuje w imprezie na własną odpowiedzialność i zrzeka się wszelkich praw do odszkodowań za straty wynikłe podczas imprezy. Zrzeczenie to dotyczy FIA, PZM, Organizatora, osób oficjalnych występujących w imprezie i innych uczestników.

Maksymalna ilość startujących: 130

W przypadku zgłoszenia się więcej niż 130 startujących o przyjęciu decydować będzie kolejność wpływu zgłoszeń do biura imprezy.

Wysokość wpisowego wynosi 80zł

Wpłaty wpisowego przyjmowane będą przelewem na konto:
AUTOMOBILKLUB WIELKOPOLSKI
Poznań, ul. Towarowa 35/37
nr 57 10901346 00000000 34 000 394
do 48 godzin poprzedzających dzień imprezy (wymagany dowód wpłaty) lub gotówką w czasie odbioru administracyjnego, zwrot wpisowego może nastąpić w przypadku odwołania imprezy lub w przypadku nie przyjęcia zgłoszenia.

SPOSÓB PRZEPROWADZENIA ROZGRYWEK

Każdy kierowca ma dwa przejazdy kwalifikacyjne, w których stara się osiągnąć jak najlepsze ET, falstart jest także brany pod uwagę. Czterech najlepszych kierowców (najlepsze czasy ET) przechodzi do półfinałów tworząc pary odpowiednio, 1. z 4. oraz 2. z 3. W przejazdach półfinałowych brany pod uwagę jest tylko czas ET+RT, czyli kto pierwszy na mecie ten wygrywa. Zwycięzcy przechodzą do finału.

PROCEDURA STARTU

Uczestnicy podjeżdżają powoli, każdy swoim torem, do sygnalizatora (jest pomiędzy torami) i zatrzymują się w momencie zapalenia żółtego światła (pierwsze od góry) dla danego toru.

Górne światła żółte sygnalizują prawidłowo ustawione pojazdy. Od tej chwili kierowcy oczekują na rozpoczęcie procedury startowej (PRO TREE), która wygląda następująco:

zapala się światło czerwone – dłuższy czas (3,6s)

kolejne - 3x jednocześnie światła żółte (0,4s)

światło zielone (START)

następuje pomiar czasu ET+RT. W momencie przecięcia linii startu następuje niezależnie pomiar ET.

Falstart sygnalizowany jest czerwonymi światłami, które znajdują się pod zielonym sygnalizatorem na drzewku startowym.

Dokładność pomiaru 0,001s

WYMOGI TECHNICZNE*

1. Wnętrze z dopuszczonymi modyfikacjami opisanymi w dziale 'modyfikacje'
2. Nadwozie, płyta podłogowa, szyby - seryjne, dopuszczone modyfikacje opisane w dziale 'modyfikacje'
3. Sprawne wszystkie światła z możliwością wyjęcia reflektora na dolot powietrza
4. Seryjny zbiornik paliwa lub butla LPG z homologacją. Dopuszczone są sportowe bezpieczne zbiorniki paliwa.
5. Sprawny system chłodzenia silnika, hamulcowy i kierowniczy.
6. Paliwo dostępne na stacji benzynowej.
7. Seryjny napęd. Auta przerabiane z FWD/RWD na AWD nie są dopuszczone do zawodów.
8. Działające wycieraczki.
9. Mocowanie zawieszenia seryjne.
10. Działające pasy bezpieczeństwa i gaśnica.
11. Obowiązek jazdy w kasku.
12. Aktualne ubezpieczenie oraz przegląd wbity w dowód. Auto musi być zarejestrowane.

DOPUSZCZONE MODYFIKACJE*

1. Elektronika i mechanika silnika.
2. Dodanie kompresora lub turbiny.
3. Wymiana kompresora lub turbiny.
4. Modyfikacja układu wydechowego lub dolotowego. Układ wydechowy musi spełniać normę głośności nieprzekraczającą 96dB.
5. Opony dopuszczone do ruchu w UE.
5a. Opony typu półslick z DOT UE .
6. Opony nie mogą wystawać poza obrys samochodu, za wyjątkiem półslicków montowanych na oś napędzającą pojazd.
7. Podtlenek azotu, wtrysk wody, wymiana silnika na inny tego samego producenta lub grupy producenckiej , modyfikacja skrzyni biegów lub wymiana (nie można ciąć płyty podłogowej) są dozwolone.
8. Przednia i tylna klapa, błotniki z karbonu lub kewlaru zamontowane na seryjnych uchwytach, grubość klap 2 mm. Możliwe jest użycie innego laminatu do wyżej wymienionych, lecz grubość laminatu nie może być mniejsza niż 3 mm.
9. Zmiana pompy paliwowej, zbiornik paliwa tylko w miejscu seryjnym, poza bezpiecznym sportowym zbiornikiem.
10. Zawieszenie i hamulce mogą być zmienione na sportowe, z homologacją drogową.
11. Fotele kubełkowe, sportowe pasy.
12. Sportowa kierownica.
13. Zmiana miejsca montowania akumulatora.
14. Wymiana lub modyfikacja sprzęgła.
15. Szpery.
16. Usunięcie koła zapasowego, lewarka, systemu klimatyzacji, tylnej kanapy, tapicerki/wygłuszeń.
17. Klatka bezpieczeństwa.
18. Poszerzenie nadkoli.
19. Modyfikacja zderzaków.

*niezastosowanie się, do któregokolwiek z poniższych punktów, skutkować będzie doliczeniem kary czasowej wynoszącej 0,5s dla każdego z nich lub startem w klasie 10.

PODZIAŁ NA KLASY

SAMOCHODY:
Klasa 1. - do 1200ccm
Klasa 2. - 1201-1500ccm
Klasa 3. - 1501-1800ccm
Klasa 4. - 1801-2500ccm
Klasa 5. - 2501-3200ccm
Klasa 6. - powyżej 3200ccm

Klasa 7. - diesel do 1800ccm
Klasa 8. - diesel 1801 - 2500ccm
Klasa 9. - diesel powyżej 2500ccm
Klasa 10. - OPEN*

MOTOCYKLE:
klasa 1. - do 600ccm
klasa 2. - 600 - 750ccm
klasa 3. - 750 - 900ccm
klasa 4. - powyżej 900ccm

Pojazdy posiadające turbodoładowanie/kompresor zostaną dopuszczone do startu w klasie pojemnościowej wynikającej z pomnożenia nominalnej pojemności silnika przez współczynnik 1,7 dla silników benzynowych. Natomiast samochody posiadające doładowanie nitro, zostaną dopuszczone do startu w klasie pojemnościowej wynikającej z pomnożenia nominalnej pojemności silnika przez współczynnik 1,2.
*OPEN - klasa przewidziana dla pojazdów przekraczających w znacznym stopniu dopuszczone modyfikacje bez względu na pojemność silnika.

BADANIE KONTROLNE (BK) I OZNAKOWANIE STARTUJĄCYCH SAMOCHODÓW

1. Samochody zgłoszone do imprezy muszą być przedstawione do kontroli w miejscu i czasie podanym przez organizatora. W czasie BK musi być obecny kierowca.

2. Samochód niespełniający wymogów regulaminu nie zostanie dopuszczony do startu.

3. Samochód przedstawiony do BK musi być oznakowany numerami startowymi i wymaganą reklamą obowiązkową.

4. Samochód musi być sprawny technicznie, a kierowca zobowiązany jest przedstawić wszystkie dokumenty uprawniające do prowadzenia pojazdu i dopuszczające do ruchu po drogach publicznych.

5. W czasie BK kierowca MUSI okazać kask ochronny z homologacją „E”.

PUNKTACJA

Punkty przyznawane są kierowcom, którzy zajęli miejsca od I do VI w swojej klasie:
- miejsce I 8 punktów,
- miejsce II 6 punktów,
- miejsce III 4 punkty,
- miejsce IV 3 punkty,
- miejsce V 2 punkty,
- miejsce VI 1 punkt.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Organizator zastrzega sobie prawo do właściwej interpretacji niniejszego regulaminu, wydawania instrukcji dodatkowych komunikatów stanowiących integralną część niniejszego regulaminu oraz do całkowitego odwołania imprezy.
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)